#Wijhebbenhetnaaronszin tijdens een workshop
Het staat er heel subtiel, met kleine letters onderin de korte presentatie van Kim Bos en Marijke Janssen, waarmee ze bij Puuridee de workshop openen over het Communicatieframe (daarover straks meer). #Wijhebbenhetnaaronszin staat er. Nou, dat klopt! Het talentvolle tweetal zorgt er voor dat het een leuke en levendige sessie wordt, waarbij de deelnemende studenten minstens zo enthousiast zijn.
De ondernemers in spé zijn super actief bezig met het uitwerken van dat communicatieframe. Vier vraagstukken beantwoorden ze daarbij: over Visie, Ambitie, Accountability en Aanpak. ,,Hiermee zorg je voor meer overzicht en kijk op het grotere geheel. Ook hou je grip en het helpt zowel jezelf als je klant”, houden Marijke en Kim de deelnemers aan de workshop voor.
Bij de Visie gaat het er om met welke bril je kijkt, ook naar je wijze van communiceren natuurlijk. Bij de Ambitie staan je (communicatie)doelen centraal, terwijl het bij Accountability gaat om wie waarvoor verantwoordelijk is. En de Aanpak behelst het plan dat je hebt, voor je bedrijf en de klandizie. Dankzij de prima uitleg van (en inspirerende wisselwerking tussen) Kim en Marijke wérkt de workshop.
Volgende activiteiten
De volgende workshop wordt gehouden op dinsdagavond 18 februari en gaat over het belang (en toepassen) van een goed logo en doordachte huisstijl voor je onderneming. Ook dan zijn de deelnemende studenten weer aan het goede adres bij Puuridee; de workshopbegeleiding wordt verzorgd door art director Anco Drent.
Zet ook de volgende activiteit alvast in de agenda: de tweede netwerkbijeenkomst van dit seizoen is op dinsdagavond 15 april, bij de Innovatiehub Oost Groningen in Veendam. Er bij zijn (en ook zien en horen hoe ver de studenten al zijn met hun ondernemende plannen? Meld je aan via info@ondernemersacademieoost-groningen.nl