14 dec

Vierde workshop: pijnverzachters, voordeelverschaffers en een glijbaan

Meteen na binnenkomst bij Puuridee daagt workshopbegeleider Armand Erenstein de deelnemers al uit: “Als we straks klaar zijn, gaan jullie met die glijbaan naar beneden”. Inderdaad zorgt die glijbaan (net als een grote giraffe, een minigolfbaan en schommels naast leuke kantoorplekken die op een skihutje lijken) voor een verrassende en creatieve uitstraling.

Maar voor de vierde workshop van dit seizoen komen de studenten terecht in een presentatieruimte op de eerste verdieping. Daar neemt Armand ze mee in de wereld van marketing. Zelf schetst hij op een aansprekende manier zijn eigen ondernemersreis. Die heeft hem momenteel gebracht naar het marketing- en communicatiebureau in Stadskanaal, dat werkt voor bedrijven, onderwijs en overheid.

Als strateeg en marketeer werkt Armand overigens niet alleen voor Puuridee, maar daarnaast (en in minder tijd) ook voor een autopoetsbedrijf dat hij samen met een kameraad runt. Hij speelt tijdens de workshop in op de plannen van de studenten, die ze enkele weken eerder (tijdens de eerste pitch- en netwerkbijeenkomst bij Noorderpoort in Winschoten) hebben gepresenteerd.

Denkoefeningen

Op een levendige en interactieve manier krijgen de deelnemers tips en adviezen, gevolgd door twee denkoefeningen. Kort uitgelegd hebben die er mee te maken dat je als ondernemer goed moet weten wat de voordeelverschaffers en pijnverzachters zijn van je klant. Via de invuloefening van dit zogeheten business canvas-model komen ook de studenten tot goede inzichten.

Geïnspireerd en nog meer gemotiveerd sluiten de deelnemers de laatste workshop in 2023 af. En inderdaad: de meesten durven daarna die uitdaging aan te gaan en belanden via die glijbaan lachend weer op de begane grond.

De volgende workshop is op dinsdag 9 januari 2024. Dan gaat het bij De Leo Media in Winschoten over het onderwerp “sociale media”.