Met een stralende lach naar binnen en naar buiten
Met een stralende lach naar binnen komen en met diezelfde lach ook weer bij een bedrijf vertrekken. Dat is wat de studenten hebben gedaan voor en na de vierde workshop van het seizoen. Bij het communicatie- en marketingbureau Puuridee in Stadskanaal is daardoor sprake van een prima sfeer en prettige inhoud, aangereikt door Kirstin Smid.
Zelf is Kirstin ooit voor zichzelf begonnen en nu gaat het (met vele medewerkers) uitstekend met het ‘leukste bureau van Groningen’, zoals Puuridee zichzelf niet voor niets noemt. Dat blijkt ook uit de inspirerende inrichting van het kantoorpand, onder meer met schommels, een reusachtige giraffe en een hoge glijbaan ‘op de playground’.
“Blijf continu zien dat alles mogelijk is”, houdt Kirstin de deelnemers aan de workshop voor. “En omarm de onzekerheid, want dat is perfect normaal bij het ondernemen”, weet ze. Na haar presentatie vullen de studenten eerst het business model canvas in, dat bijzonder bruikbaar is voor iedere ondernemer.
Applaus
Ook ‘slagen’ ze met glans voor de denkoefening, als test, om te presenteren waar hun (toekomstig) bedrijf voor zal staan en gaan. Iedereen krijgt na deze pitch feedback én applaus. Ze hebben hoor- en zichtbaar weer veel van zowel de workshop als van elkaar geleerd.
Als extraatje krijgen ze van Kirstin het boek ‘Communicatieverhalen halen’ van Arjen P. van Leeuwen, waarin (uiteraard) één van de mooie campagnes van Puuridee is beschreven. En als dan ook nog iemand vlak voor het afscheid en vertrek zich van die hoge glijbaan naar beneden durft te laten vallen, is het plezier compleet !